Account Project Manager

Dennis aan de slag bij Rollepaal

Ongeveer 3 jaar geleden ben ik via Monsterboard in contact gekomen met Jorieke van Moteq. Op dat moment konden we niet iets voor elkaar betekenen. Twee jaar later kwam ik een leuke vacature tegen met mijn contactpersoon bij Moteq erbij vermeld; gelijk gebeld en kon een week later op gesprek bij het bedrijf waar ik nu werk!

Nu begeleid ik projecten binnen een machinefabriek waar wij extrusielijnen voor PVC buizen bouwen. Daarbij heb ik veel contact met klanten over de hele wereld en werk ik tussen techniek en commercie, voor mij de ideale plek binnen een bedrijf. Na mijn studie HBO Werktuigbouwkunde ben ik begonnen in een Management Traineeship bij een groot productiebedrijf en heb verschillende projecten gedraaid op zowel technisch inhoudelijk als bedrijfskundig vlak. Ik kwam tot de conclusie dat machinebouw, wat ik al kende van een bijbaan tijdens mijn studie, en het bedrijfskundige meer mijn interesse hebben en ben toen in een projectfunctie terechtgekomen bij een machinefabriek waarbij ik de nieuwbouw van een bedrijfshal mocht helpen begeleiden, de productieplanning mocht uitvoeren en betrokken was bij het deels implementeren van een nieuw ERP-pakket. Na deze ervaring ben ik op zoek gegaan naar een functie als Projectleider. Voor mij geeft deze functie de ideale mogelijkheid om op technsich en commercieel gebied mij de komende jaren verder te ontwikkelen.

Het leukste aan mijn werk vind ik het omgaan met interne en externe klanten. Binnen elk bedrijf heb je mensen met verschillende rollen, maar natuurlijk ook onze klanten in verschillende landen over de wereld met een eigen cultuur. Ik vind het interessant temidden hiervan te werken en probeer zoveel mogelijk mensen te helpen / tevreden te houden. Daarnaast is het geweldig om te mogen werken met kapitaalgoederen waarmee onze klanten geld kunnen verdienen. Mijn werkweek bestaat voor een groot deel uit e-mails en telefoon beantwoorden, projectvergaderingen houden, klachten afhandelen, offertes uitwerken, planning en budget monitoren en af en toe bij een klant op bezoek gaan. Daarnaast zijn wij bezig om onze interne processen te verbeteren om als bedrijf beter te gaan presteren. Geen dag is hetzelfde en heel uitdagend!